بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
چشم اقتصاد ایران به این چند نفر است
یک شنبه 20 مرداد 1392 ساعت 1:26 | بازدید : 609 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

چشم اقتصاد ایران به این چند نفر است

محمد باقر نوبخت نیز برای تصدی ریاست سازمان مدیریت‌و برنامه ریزی معرفی شده است‌. از سوی دیگر محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران قرار است ریاست دفتر رئیس جمهوررا بر عهده بگیرد. مرتضی بانک ریاست نهاد ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد و معاونت اجرایی رئیس جمهور نیز محمد شریعتمداری است. وی در دولت خاتمی وزارت بازرگانی را بر عهده داشت.

مردان اقتصادی روحانی چه کسانی خواهند بود؟ اکبر ترکان، محمدرضا نهاوندیان، بیژن زنگنه و‌...
آخرین ساعات حضور دولت یازدهم بر مسند اجرایی کشور در حالی سپری شد که گمانه‌زنی‌ها در مورد کابینه آتی به بالاترین حد خود رسیده و هنوز در حالی که رسما هیچ نامی از سوی روحانی برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی نشده است، تیغ‌ها برای حمله به گزینه‌های احتمالی تیز شده است و در مجلس نیز اخباری مبنی بر گروکشی و مقابله با برخی افراد به گوش می‌رسد‌.
روحانی در حالی سکان اجرایی کشور رادر دست می‌گیرد که تاثیر منفی تحریم‌ها تا حد زیادی اقتصاد را دچار اختلال و مشکل کرده است‌. گسترش تحریم‌ها در سال‌های گذشته به بخش نفتی، حمل و نقل دریایی و‌... سبب شده است اقتصاد ایران مشکلات فراوانی را شاهد باشد‌.
حجم تجارت خارجی ایران به شدت کاهش یافته و تولید و صادرات نفت نیز به پایین‌ترین رقم ممکن رسیده است. نرخ تورم هر چند از سوی مراجع رسمی در محدوده 34 تا 35 درصد اعلام می‌شود اما در بخش خوراکی و کالاهای روزمره مورد نیاز مردم بسیار بیش از این رقم است و حتی در برخی آمارها به 60 درصدی بودن نرخ تورم در بخش خوراکی‌ها اشاره می‌شود.
مرحله دوم تحریم‌های نفتی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است و در انتظار تایید رئیس جمهور آمریکاست. تیرماه سال جاری خرید و فروش طلا با ایران نیز مورد تحریم قرار گرفت و همه این‌ها سبب شده است اقتصادی ایران با مشکلات فراوانی روبه‌رو باشد‌.
هر چند تمامی وزارتخانه‌های اقتصادی کار سخت و صعبی برای حل مشکلات و بازگرداندن وضعیت به حالت عادی دارند اما به نظر می رسد "نفت"، همان‌گونه که پیشران اقتصادی کشور است، در دولت یازدهم از اهمیتی مضاعف برخوردار باشد‌. وزیر آتی نفت باید بتواند علاوه بر عادی سازی وضعیت صنعت، برای لغو یا محدودتر کردن دامنه تحریم‌ها نیز وارد عمل شود‌.
  مردی اقتصادی برای معاون‌اولی
روحانی همان‌گونه که رئیس ستاد و مشاور عالی خود را از میان اقتصادی‌ها برگزید ، معاون اول را نیز از میان مردان اقتصادی انتخاب کرده است‌. اسحاق جهانگیری، معاون اول پیشنهادی روحانی است‌. وی که در دوره اصلاحات وزیر صنایع و معادن و پیش از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن، وزیر معادن و فلزات بود، این روزها خود را آماده می‌کند تا در قامت معاون اولی به پاستور اسباب‌کشی کند‌. اسحاق جهانگیری در جریان انتخابات یازدهم رئیس ستاد انتخاباتی‌هاشمی رفسنجانی بود‌. وی متولد سال 1336 کرمان است و کارشناسی ارشد صنایع دارد.
زنگنه، مدیر نفتی
بیژن نامدار زنگنه، به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت نفت مطرح شده است‌. می‌گویند ماموریت‌های ویژه‌ای برای بازسازی صنعت نفت، نزدیکی به کشورهای نفت‌خیز منطقه و همراه کردن آنها برای شکست تحریم‌ها و همچنین فعال سازی دیپلماسی برای برون‌رفت از بحران تحریم‌های نفتی به وی محول شده است‌.  این مرد کرمانشاهی کابینه خاتمی که به شیخ‌الوزرا معروف است ، بیش از 22 سال سابقه  وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، نیرو، و نفت را داراست. در دوره حضور وی در وزارت نفت، تعداد زیادی قرارداد خارجی منعقد شد و شرکت‌های خارجی حضوری فعال در ایران داشتند‌. توسعه پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت اصلاحات بود‌. وی هنوز هم معتقد است که توسعه پارس جنوبی باید در اولویت کاری وزارت نفت قرار گیرد‌.
مردی برای صنعت
هر چند در برخی فهرست‌ها نام  افراد دیگری نیز به عنوان وزیر پیشنهادی صنایع و معادن ذکر شده است، با این حال برخی دیگر محمدرضا نعمت‌زاده را به عنوان گزینه اصلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کنند‌. نعمت‌زاده اما علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه صنعت داشت، در وزارت نفت نیز حضوری فعال داشته است‌. وی در انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد روحانی بود.
  و اما کشاورزی
وزیر کشاورزی دولت اصلاحات بار دیگر برای ورود به وزارت کشاورزی آماده می‌شود‌. وضعیت فعلی در حوزه کشاورزی برای بسیاری از ناظران بیرونی مناسب نیست ، تناقض‌های آماری فراوان در این حوزه و پایین آمدن سهم کشور در تامین نیازهای غذایی کشور در سال‌های اخیر و افزایش قابل توجه قیمت مواد غذایی مشتی از خروار مشکلات کشاورزی در ایران است‌. پیش از حجتی از کلانتری به عنوان گزینه اصلی برای وزارت کشاورزی یاد می‌شد‌. وی هر چند در حال حاضر به عنوان وزیر پیشنهادی کشاورزی مطرح نیست، اما جزو حلقه مشاوران ارشد روحانی است. گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که عباس احمد آخوندی برای سمت وزیر راه و شهرسازی،  علی ربیعی برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، واعظی به عنوان وزیر مخابرات، علی طبیب نیا برای اقتصاد معرفی شده‌اند.
بیشترین پست‌ها به اقتصادی‌ها رسید
به غیر از گزینه پیشنهادی برای بانک مرکزی که طبیعتا باید مردی از جنس اقتصاد باشد، دیگر پست‌ها نیز به اقتصادی‌ها رسیده است‌. گزینه پیشنهادی برای بانک مرکزی ولی‌ا... سیف است، مردی که پیش از این مدیرعامل بانک ملی و سپه بود‌. محمد باقر نوبخت نیز برای تصدی ریاست سازمان مدیریت‌و برنامه ریزی معرفی شده است‌. از سوی دیگر محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران قرار است ریاست دفتر رئیس جمهوررا بر عهده بگیرد. مرتضی بانک ریاست نهاد ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد و معاونت اجرایی رئیس جمهور نیز محمد شریعتمداری است. وی در دولت خاتمی وزارت بازرگانی را بر عهده داشت.
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 232
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 345
:: بازدید ماه : 2291
:: بازدید سال : 11191
:: بازدید کلی : 131732